De praktijk

Belangrijke informatie

Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie die je moet weten over Dental Oris. Nog steeds vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

#

Hoe pakken wij een bezoek aan?

Tijdens een eerste afspraak plannen we kosteloos meer tijd in om jouw verwachtingen, klachten en wensen te bespreken. Vervolgens stellen wij samen met jou een behandelplan op, waarbij jij de regie hebt. We vinden het daarbij belangrijk om transparant te handelen dus we bespreken niet alleen de behandeling, maar ook de kosten die daarbij komen kijken.
  • Vooraf bespreken we wat je exact kunt verwachten van een behandeling bij onze tandarts.
  • Na de eerste afspraak maken we samen een plan van aanpak voor het vervolgtraject.
  • Tijdens de behandeling lopen we stapsgewijs met je door wat er gaat gebeuren.
  • Jij bepaalt het tempo tijdens de behandeling, waarbij er altijd rekening wordt gehouden met bijvoorbeeld angst.

Bij de eerste afspraak wordt altijd een C001-intake berekend.

#

Spoed

Voor spoedgevallen en pijnklachten buiten openingstijden van de praktijk kun je contact opnemen met onderstaande praktijk.

Mondzorgpoli van het Slotervaartziekenhuis

Adres: Louwesweg 6, 1066 EC Amsterdam
Telefoon: 020 723 4848

Dental 365

Adres: Piet Heinkade 215, 1019 HM Amsterdam
Telefoon: 020 555 8282

#

Nieuwe patiënten

Bij Dental Oris is het mogelijk om je als nieuwe patiënt in te schrijven en meteen een afspraak te maken. Vul het inschrijfformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op om een afspraak te plannen.

Voor de eerste afspraak zal er kosteloos meer tijd worden ingepland omdat de mondhygiënist of tandarts eerst wil weten wat jij van ons verwacht. Na een kennismaking horen we graag wat jouw wensen en klachten zijn en bespreken we de voorgeschiedenis van je gebit. Op basis hiervan zullen we kijken naar welk onderhoud er nu nodig is.

Voor vragen of meer informatie kun je ons altijd bellen, mailen of WhatsAppen of loop gezellig langs. We zien je graag in de praktijk!

Inschrijven

#

Klachtenregeling

Mocht je na een behandeling een klacht hebben, dan horen wij dat graag. Je kunt dan contact opnemen met de praktijk. Wij geloven er namelijk in dat we alleen maar kunnen verbeteren door feedback op onze behandelingen. Zo kunnen wij in de toekomst onze patiënten nog betere zorg geven.

Ben je ontevreden met het resultaat of heb je veel last na een behandeling? Dan bieden wij een gratis mondonderzoek aan om het probleem te herleiden. Er wordt in samenspraak gezocht naar een oplossing tot jij tevreden bent.

Klacht melden

#

De rekening

Goede en eerlijke zorg staat hoog in het vaandel.

Je betaalt per uitgevoerde verrichting in het vooraf besproken behandelplan. Hiervoor worden de tarieven gehanteerd die landelijk zijn vastgesteld door de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit). Voorafgaand aan de behandeling heb je inzicht in de begroting op maat. Elke verrichting heeft een aangewezen code die op de rekening zichtbaar is. In de avond en in het weekend zijn deze tarieven gelijk.

U krijgt uw rekening van Infomedics

We besteden graag al onze aandacht aan het verlenen van de beste zorg. Daarom werken we samen met Infomedics. U krijgt onze rekeningen via Infomedics en u betaalt ze ook aan Infomedics. Ook voor alle vragen over het betalen van uw rekening kunt u bij Infomedics terecht. Zo hebben wij meer tijd voor u.

Digitale rekening
Als u klant wordt, vragen we om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics uw rekening digitaal sturen. Vraag bij de balie hoe u de rekening gaat ontvangen en of u uw inbox in de gaten moet houden!

In de e-mail van Infomedics staat een link naar uw persoonlijke betaalpagina. Daar kunt u de rekening betalen met iDEAL en downloaden, na controle van uw mobiele telefoonnummer.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar
In de meeste gevallen checkt Infomedics of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics. U ziet dit duidelijk terug op de rekening. Hebt u vragen over de hoogte van de vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan het hele bedrag aan Infomedics en kijk of u de rekening kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Regel uw zorgkosten online
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u makkelijk uw rekening bekijken en betalen. Als betalen niet goed uitkomt, kunt u ook uitstel van betaling of een betalingsregeling aanvragen.

Status van uw betaling controleren
Klik op de link in de e-mail van Infomedics of ga naar www.infomedics.nl. Vul daar het 14-cijferig betalingskenmerk in dat op uw rekening staat. Als uw rekening nog niet (helemaal) betaald is, dan wordt u doorgestuurd naar de betaalpagina van uw rekening. Daar kunt u direct betalen via iDEAL. U kunt de betaalstatus van uw rekening ook opvragen bij digitale assistent Ella.

Rekening bekijken en downloaden
Om uw privacy te beschermen, ziet u op de betaalpagina van uw rekening alleen het bedrag van de rekening. En wanneer de rekening betaald moet worden. Als u de rekening wilt bekijken of downloaden, dan stuurt Infomedics een code naar uw mobiele nummer. Met die code kunt u de pdf van uw rekening openen en, als u dat wilt, opslaan.

Betalingsregeling of uitstel aanvragen
U hebt 30 dagen om de rekening van Infomedics te betalen. Lukt het niet om op tijd te betalen? Voorkom dan een herinnering en vraag uitstel of een betalingsregeling aan. U regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via digitale assistent Ella.

Hulp nodig?
Hebt u een vraag of hebt u hulp nodig? Bekijk dan de veelgestelde vragen op www.infomedics.nl of stel uw vraag 24/7 aan digitale assistent Ella.

Tijdens kantoortijden kunt u ook altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. En doen ze er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl/privacy.

Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

• Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
• Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
• Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
• Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
• Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.



Wij staan voor je klaar

Maak een afspraak

Met goede mondhygiëne kunnen vrijwel alle gebitsproblemen voorkomen worden, zoals ontstoken tandvlees of gaatjes. Maak snel een afspraak met een van onze tandartsen.